luni, 23 mai 2011

CANCERUL TIROIDIAN TRATAT CU IOD

Dupa operatia de tiroida asteptam sa ma refac sa se cicatrizeze rana si in toata perioada de refacere foarte greu am reusit sa ma obisnuiesc cu hormonii tiroidiani ce-i luam sub forma de pastile de euthyrox.Am inceput sa am palpitatii care simteam ca-mi scot inima din piept parca aveam o armonica in piept ce lucra tot timpul iar cand a inceput sa-mi fie cat de cat mai bine am plecat la medicii de la medicina nucleara pentru a primi si ultimile informatii despre controlul pentru cura de iod radioactiv.Am fost programata pentru iod in luna martie si inainte cu sase saptamani de cura de iod radioactiv a trebuit sa nu mai iau nici un fel de hormon pentru a avea o reusita a tratamentului.Din cat am citit eu se pare ca tiroida este un organ ce are tendinta de a se reface si fiind o tiroida maligna se poate reface si boala si de aceea se face acest tratament cu iod pentru a distruge si ultimile ramasite de glanda pe care chirurgul nu a reusit sa le inlature la operatie,cu cat aceste ramasite sant mai mici cu atat sant necesare mai putine sedinte de iod.

PERIOADA PREMARGATOARE IODULUI RADIOACTIV[I131]
Pentru mine aceasta a fost perioada cea mai dificila din intregul tratament.Am fost informata ca sase saptamani este necesara pauza de hormoni tiroidieni tiroxina dar pentru a putea trece mai usor se poate inlocui timp de patru saptamani tiroxina cu triiodotironina care se gaseste sub forma de hormoni si inainte de tratament cu doua saptamani se face pauza complet de hormoni. Nu am scris numele tabletelor cu care se inlocuieste euthyroxul dar se gaseste si sigur va este indicat de catre medicul de la medicina nucleara.Asa cum am spus deci am inceput pauza de hormoni obisnuiti si am luat triiodotironina,intre cele doua am facut o pauza de trei zile. Dupa vreo saptamana am inceput sa am dureri mari de coloana si toti muschii,nu mai puteam sa ma aplec sau sa merg fara sa-mi tarasc picioarele,mi-era frig,aveam palpitatii si insomnii.Cel mai rau ma durea coloana si-mi faceam fel de fel de probleme gandindu-ma ca am trecut la metastaze osoase. Am uitat sa precizes ca in toata aceasta perioada am urmat o dieta fara alimente ce contin iod nici macar sare iodata,nu am mancat nuci verzi,alge marine,peste oceanic. Dupa vreo trei saptamani am inceput sa ma obisnuiesc si cu acest tratament si sa ma simt mai bine urmand ca dupa patru saptamani sa intrerup complet hormonii pentru inca doua saptamani. Cele doua saptamani dinainte nu au adus modificari esentiale decat faptul ca am inceput sa ma umflu la fata si sa ma simt balonata.

IODUL RADIOACTIV
M-am prezentat dimineata la spital pentru internare si am trecut prin toate analizele specifice respectiv;sange,ecograf,inima,pulmonar,ginecologie. A doua zi am primit o pastiluta care a trebuit inghitita cu multa apa si a urmat o perioada de repaus fiind internati intr-o sectie izolata a spitalului unde nu avea voie sa intre decat personalul de acolo. A urmat apoi scintigrama a doua zi pentru a se vedea ce resturi de tiroida mai sant si spre surprinderea mea aveam un rest destul de mare fapt ce necesita mai multe sedinte de iod. Timp de o saptamana am stat in aceasta sectie izolati de cei de afara fiind necesar sa bem cel putin doi litri de lichide zilnic,dar nu bauturi carbogazoase,facand mai multe dusuri zilnic pentru a se elimina iodul radioactiv din corp. La sfarsitul saptamanii s-a repetat din nou scintigrama pentru a se vedea ce s-a mai distrus din restul tiroidian si corpul meu a suportat destul de bine iodul avand sperante ca in cateva sedinte sa scap Am fost programata dupa sase luni pentru o noua internare la iod iar inainte trebuia urmati aceiasi pasi ca si la prima.

13 comentarii:

  1. Va doresc multa, multa sanatate dar, pentru ca vad ca nu putem fi perfect sanatosi, sa fim macar tari, sa le putem duce pe toate!!! ... Asa ca, inainte de toate, va doresc sa fiti la fel de puternica, cum ati dovedit deja ca sinteti!!!

    RăspundeţiȘtergere
  2. va multumesc, incerc sa fiu de cele mai multe ori si reusesc Viata are urcusuri si coborasuri si dupa o astfel de experienta realizezi de fapt ca sanatatea trebuie pusa in primul plan apoi celelalte

    RăspundeţiȘtergere
  3. Va doresc multa sanatate si ma bucur nespus ca ne impartasiti din aceasta experienta. Ma pregatesc si eu de terapie, in decembrie urmeaza sa ma internez si sunt interesata sa-mi povestiti mai in detaliu cele intamplate in perioada premergatoare si mai ale dupa ce ati mers acasa.
    Daca aveti posiilitatea sa-mi scrieti, va las adresa de mail:laviniab14@yahoo.com
    Va multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Buna,
    Si eu ma pregatesc de internare si terapie cu I131 joi dimineata, iar starea mea de spirit nu este tocmai buna. Asta pentru ca "folclorul" mi-a alimentat temerile cu tot felul de povesti cum ca iodul e mai mult toxic decat benefic, ca reactiile adverse sunt greu de suportat, ca o lunga perioada nu am voie sa am contact cu persoanele din jur...etc. Acest lucru pe langa temerea mea legata de faptul ca am cancer la doar 30 de ani.
    Ma bucur ca am gasit acest blog al tau, care mi-a crescut putin moralul, si iti multumesc ca ai mai avut puterea sa scrii. Initial, dupa operatie si inainte de a afla ca am cancer, eram hotarata sa scriu si sa le povestesc tuturor ca operatia este usoara, ca medicii sunt deosebiti, ca vocea revine dupa un timp...etc, insa diagnosticul m-a daramat si izolat pentru o vreme si izolat. Ulterior, am aflat ca e vindecabil si am realizat ca viata nu s-a sfarsit, ca am sanse f mari sa mor de batanete si nu de cancer si am mai realizat ca ar trebui sa arunc o privire asupra a ceea ce am facut pana acum si asupra a ceea ce imi doresc. Din perspectiva asta, a unui om care ptr macar un monent se crede condamnat, lucrurile capata alte valente.
    Sper ca si tu esti bine, vad ca nu ai mai scris de o vreme, si ne-ar placea sa ne impartaseti in continuare din experienta ta.
    Multa sanatate
    Alina

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina sant sigura ca ai trecut peste sedinta cu iod cu bine si acum esti si cu moralul mai ridicat pentru ca sti ca totul trece si o sa fie bine.Sa sti ca eu acum nu ma mai consider bolnava dar uneori si eu mai am momente in care mai reflectez la ce a fost si analizand stiu ca am gresit nu am avit prea mare grija de sanatatea mea si consider ca cineva mi-a deschis ochii sa fac o schimbare sa am mai mare grija de mine si asta incerc sa fac.Te rog scrie cum ai suportat iodul si cum ti-au iesit analizele si cand trebuie sa mai mergi si fi optimista ca noi avem o boala vindecabila Iti doresc mult bine.

      Ștergere
    2. Am fost operata,acum 2 luni,la Timisoara.Mi s-a facut tiroidectomie totala(cel putin asa am stiut si asa scria pe biletul de iesire).Dar se pare ca a mai ramas un rest de tiroida.In 2 august am fost la Cluj,un mi s-a descoperit acel rest de tiroida,la scintiogrfie.A doua zi mi s-a dat 3 pastile de iod131,iar urmatoarea zi am plecat acasa.Am fost atentionta ca posibil sa ma umflu ,sa am stari de voma si dureri in zona gatului,dar nu am avut nimic din toate astea.Singurul inconvenient este ca trebuie sa stam o saptamana,la distanta de 1 m de alte persoane si mai ales copii,femei gravide si bolnavi.Acum iau levo-tiroxina 150 mg dimineata,iar in 23 noiembrie,(cu pauza de medicamente de 2 saptamani inainte),voi merge iar la Cluj .Eu nu am luat medicamente deloc cu o luna inainte si dupa operatie si poate fii si asta o cauza ca nu am avut nici un fel de reactie de la iodul radioactiv.Totul e sa fiti cat mai optimiste!VA doresc multa sanatate si aveti grija de voi!Constanta.

      Ștergere
    3. unde mai exact si cum se numeste medicul de la cj la care ati fost? va rog sa imi spuneti si mie.

      Ștergere
  5. Azi,e prima zi de pauza (fara medicamente-levo-tiroxina).In 2 octombrie,am facut analizele TSH si Ft4 si mi-au iesit ,in extrema cealalta,sub valorile minime.In 4 am sunat la Cluj sa le transmit,telefonic si mi s-a redus doza de medicamente cu 25 mg,3 zile pe saptamana.Si a zis sa sun cu o zi inainte de pauza.Ieri am sunat si mi s-a spus,sa fiu acolo pe 23 noiembrie,asa cum am stabilit.In tot acest timp,nu am avut nici un fel de reactie,adversa.Ma simt foarte bine.Sper sa fie ok si acum.O sa va tin la curent.Multa sanatate,va doresc! Constanta

    RăspundeţiȘtergere
  6. Buna,mi -a sa descoperit tiroida intr -un tratament de la hepatita C, am facut toate recomadarile medicului, mi -a propus tratarme. cu iod radioactiv ori operarme, cand mi -a spus ca al tratarme cu iod trebuie sa stau apartata de copii, am zis fara sa ma mai gandesc ca ma operez. Al operarme dupa doua luni m -au chemat din nou la spital zicand ca dr vrea sa vb cu mine. Ma gandeam la toate, dar nimic bun. Si asa era, era cancer maligna. Nu va puteti inchipui cum am primit aceasta notitie. Ma gandeam numai la moarte si la fata mea ca are numai 5 ani. Dar multumesc lui d -zeu si la fecioara María si la familia mea ca m -au scos din starea in care eram.Cand mi -au zis de cancer era in 14 decembrie, ieri m -au internat pt un tratament cu iod, maine plec acasa si nu pot sta cu fata 10 zile, dar prefer asa si sa ma fac bine .Eu ma simt foarte bine, nici nu am simtit tratamentul. Cel mai important e starea sufleteasca, si nu trebuie sa va ganditi ca aveti aceasta boala rea. Eu am doua luni de cand nu ma mai gandesc la asa ceva si m -ia mers foarte bine. Ii cer lui d -zeu sa ma ajute sa trec si peste asta, ca am o fam si vreau sa traiesc multi ani. Animo la toata lumea ca se poate trece. Multa sanatate.!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Salut,
    Pe 28 Martie voi merge la terapie cu Iod la Parhon, pe langa cele care mi-au fost scrise pe lista, adica apa, dropusuri si lamai, mai am voie sa-mi iau altceva de mancare de acasa? Ceva care sa fie cu mai putin Iod? Banuiesc ca avand foarte mult Iod acea pastila pe care mi-o dau acolo ar fi prea mult pentru organism sa mai consum si alimente bogate in Iod. Intreb acest lucru deoarece numai experiente neplacute am avut atunci cand am fost internata pentru operatie, insa faptul ca doctorii s-au comportat exemplar m-a facut sa uit si de conditiile de acolo si de nepasarea unora dintre asistente. Sincer nu-mi este greu in perioada aceasta dinainte de terapie, am foarte multa vointa, deoarece sanatatea e mai importanta decat orice. Am crezut ca-mi va fi greu fara Euthyrox, insa ma simt excelent, ba chiar imi era rau atunci cand trebuia sa iau 150 mg de Euthyrox deoarece aveam stari de voma, ma lua cu lesin, toata casa se "invartea" atunci cand stateam intinsa pe pat. Din pacate cel mai greu imi este deoarece nu sunt sprijinita de familie, insa le voi dovedi ca si de data aceasta voi invinge pana si aceasta boala, care din pacate o am la o varsta destul de tanara.
    Multumesc si va doresc multa tarie de caracter si multa sanatate.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare sincer rau ca iti lipseste sprijinul familiei . Sper din tot sufletul ca te simti bine dupa iod . Eu m-am externat exact in ziua cand tu te-ai internat . Astept vesti de la tine .Multa sanatate iti doresc .

      Ștergere
  8. Scuze ca nu am raspuns pana acum dar am fost plecata si nu am prea deschis internetul Nu trebuie sa ai nimic de mancare deoarece va da mancare foarte,foarte buna la Parhon si sant conditii excelente Totul este modernizat ,televizor in camera si dus iar personalul este foarte de treaba Sa ai cel putin trei schimburi de pijamale si lenjerie si prosoape sa ai lamaie si bomboane de supt sau gama si cel putin 2l de apa plata pe zi care daca le rogi pe femeile ce fac curat acolo ti-o cumpara ele de la chiosc
    Osa vezi ca dupa ce pleci de la spital deja esti linistita si nu te mai gandesti ca ai aceasta boala Domnul doctor este un om minunat si calm .vorbeste frumos cu toti pacientii este cu mult mai de treaba personalul de aici decat cel de la operatie
    Totul o sa fie bine o sa vezi si gandurile tale conteaza cel mai mult nimeni nu te poate ajuta daca nu te ajuti tu in primul rand Astept sa-mi zici cum a fost PA

    RăspundeţiȘtergere
  9. Dragii mei , pe 24 ianuarie 2013 am facut la Parhon pentru prima data tratament cu iod .Asa cum a spus VIORI conditiile sunt excelente , Dl . doctor extraordinar de amabil , echipa dumnealui foarte de treaba . Referitor la ce poti lua de acasa va sfatuiesc sa luati pijamale si prosoape cel putin 5 din fiecare , apa va cumpara si personalul de pe sectie la cererea dumneavoastra , fructe de orice fel . Unii pacienti vor primii alimente fara sare . Dieta este personalizata si se stabileste de catre medic in momentul internarii .
    Totul va fi bine va asigur . Voi reveni cu alte informatii .

    RăspundeţiȘtergere

Addsite:: Sanatate/Medicina - Boli