miercuri, 6 iunie 2012

VIATA DUPA OPT ANI DE LA OPERATIA DE CANCER DE TIROIDA

M-am apucat din nou sa scriu despre mine ca si supravietuitor al cancerului de tiroida si sant foarte multumita ca am putut fi de folos, moral, celor care au citit scrierile mele si spun ca au fost utile si pe aceasta cale le multumesc Dupa opt ani asa cum am spus ma simt bine si tocmai mi-am facut analizele si am sunat doctorul la Bucuresti si mi-a zis ca este foarte bine Pentru cei care sant in cunostinta cu analizele ce se fac mereu ,eu facandu-le o data la sase luni am astfel|TSH=0.3 si FT4 19(la limita superioara a val normale) si pentru noi, zice ca este normal urmand ca sa repet peste sase luni.Acum iau zilnic euthyrox de 100 cate o pastila cu care m-am obisnuit si o consider ceva normal, dimineata cand ma trezesc. Dupa cum v-am mai scris am trecut din proprie convingere la un regim alimentar mai sanatos bazat pe multe legume, fructe,paste din grau dur,peste,soia,goji si tot felul de cruditati.Painea o prefer pe cea neagra si dupa ce studiez bine eticheta adica fara amelioratori si alte adaosuri sau facem in masina de paine din faina de secara si grau integral si adaugam seminte si drojdie si apa. La recomandarea medicului de familie am facut si analiza colesterolului care a iesit foarte bine deci regimul meu da rezultate. Nu spun ca daca sant nevoita sa merg undeva si ma serveste cu carne nu gust, dimpotriva nu vreau sa zica ceilalti despre mine ca sant deplasata si de aceia gust cand cineva insista dar nu depasesc masura si nu prea des. Oricum am impresia ca odata trecuti prin aceasta boala santem un pic discriminati in sensul ca parca uneori santem priviti ca si unul care nu mai are mult de trait n-as vrea sa ma simt privita ca si cand nu am destula minte. In ziua de azi este la moda sa areti ca mananci doar gratare si in restaurante nu ca mananci sanatossi cu bani putini. Oricum eu acum pun pe primul loc alimentatia care trebuie sa fie cat mai sanatoasa si fara E-uri si fara aditivi.Ca un fapt divers va spun acum un meniu de seara pe care eu tocmai l-am servit si zic ca e papa buna.
BRUSCHETTI cu ceai de menta cu miere de albine si lamaie.
Se iau trei felii de paine integrala se prajesc pe plita si atunci cand sant calde se ung bine cu usturoi taiat marunt,apoi se ung cu ulei de masline extravirginsi se acopera cu un servet curat.Se iau trei rosii se decojesc si apoi se taie cubulete fine se amesteca cu usturoi verde taiat marunt si patrunjel verge si se pune sare dupa gust si putin busuioc si otet balsamic si ulei de maslinr extravirgin(de preferat ca acest amestec de rosii sa fie facut dinainte si pus la frigider sa fie rece) Se ung feliile de paine care deja s-au imbibat cu uleiul de masline cu aceste rosii si apoi se mananca cu ceai de menta daca se poate din gradina asa cum fac eu si in ceai se pune o feliuta de lamaie si o lingira de miere de albine POFTA BUNA si pe curand

5 comentarii:

  1. Buna, ma bucur sa gasesc in randurile scrise de tine raspunsuri la unele din intrebarile mele. Si eu am avut acelasi diagnostic, la fel ca tine in 2008. In mare parte, periplul meu prin spitale a urmat cursul descris de tine. Au fost si mici diferente. La mine tiroglobulina a fost mica din prima, 0,6. Dupa prima sedinta de iod era 0,4 si 2 focare minuscule pe scintigrafie. Dupa a doua sedinta tiroglobulina < 0,1 si negativ la scintigrama. Am repetat anual scintigrama pana anul asta cand mi-au spus ca nu au putut cumpara iodul pentru scintigrafie. Pe 12 iunie am fost la control, la Fundeni, unde am facut doar analize generale de sange si ecografie. Verdictul => "esti bine merci". Tiroglobulina am facut-o singur la Synevo si bine am facut, la Fundeni nu au reactivi pentru a face si oricum sensibilitatea aparatelor nu cobora sub 0,2. In rest am o viata normala, nu am remarcat schimbari decat in perioada dinaintea controalelor cand nu iau eutyrox. Ultima saptaman este cea mai crunta ... dureri articulare, nu mai vad bine, ma umflu ( edem ). Toate astea acum, la aprox o saptamana de la revenirea de la Fundeni, sunt in mare parte estompate. In max 3 saptamani dispar de tot. Eu am insa o alta problema, de natura psihica cred. Inainte de control ma cuprinde teama. Stiu ca totul nu poate fi decat bine dar ... asta este. Din cauza stresului anul asta mi-a iesit colesterolul total dublu (411). In rest toate celelalte analize au fost intre limitele admise. Eu sunt din Constanta, nu stiu si nici nu mi-a putut spune cineva daca nu am voie sa fac plaje referinsuse la baie in mare si statul pe nisip, sau nu am voie sa ma expun la soare ... Marea contine foarte mult iod, plaja la fel, iodul se absoarbe inclusiv prin piele. De aici dilema mea. Tu stii ceva in sensul asta ? Iti doresc sanatate maxima si poate mai discutam pe aici.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca noi cei care avem aceleasi probleme discutam si impartasim din experienta noastra.Sa sti ca si eu mai am momente de astea de teama si tristete uneori ,momente pe care inainte de operatie nu le aveam dar atunci imi gasesc repede ceva de lucru care sa-mi distraga atentia si trece.Am citit la TIROIDA.RO la raspunsuri la intrebari si raspunde un doctor iar referitor la plaja si soare si mare zice ca nu este nici o restrictie dar nu in exces si nu atunci cand intrerupi euthyroxul.Pentru ca tie ti-a iesit tireoglobulina sub 0.1 este ok deci soarele nu a avut nici o influenta si deci esti vindecat Am intalnit in spital multe paciente care au avut mici resturi ce se vedeau la scintigrama si care nu se distrug cu iod si erau considerate negativ.Sa sti ca si mie la inceput imi iesea colesterolul mare dar acum de cand am redus sau pot spune chear eliminat carnea si grasimile animale mi-a iesit bine si sant foarte incantata ca am reusit sa slebesc (dupa operatie ma ingrasasem)Spune-mi tu cat euthyrox iei ca mie mi-a ajuns acum doza de 100pe zi si tot ma gandesc ca este prea putin ca toti care scriu despre cancer vad ca au doze mai mari

      Ștergere
  2. Buna. Ma numesc Sebastian am 35 de ani si acum 3 ani am fost operat si eu de tiroida. Cred ca am fost un caz mai fericit sa aflu ca nu am cancer. Dupa aceasta operatie m-am simtit bine 1 luna. Au inceput probleme cu stomacul, tremurat, batai buternice ale inimii, ameteli. Iau doza de 150 eutyrox pe zi si 1 gram de calciu. Sincer mi se pare cam suspect sa iau cate 1 gram de calciu zilnic. Problema mea este ca si acum dupa 3 ani merg pe strada si ii spun sotiei sa ma tina uneori ca .. ametesc. Sunt satul sa fac analize. Imi ies cica ok. Cel putin asa spune medicul endocrinolog. M-am lasat si de fumat si tot nimic. Parca ma inec uneori, ma ustura stomacul zilnic, ametesc zilnic. Nu stiu unde sa ma mai duc. Va multumesc daca ati avut timp sa cititi. Scuze dar m-am mai racorit si eu prin aceste randuri. O viata frumoasa.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sebastian eu nu sant medic dar trecand prin ce am trecut am constatat ca sant medici si medici Eu te-as sfatui sa mergi cu analizele si la alt medic endocrinolog sa vada dozarea hormonilor ca eu cred ca dupa un anumit interval de timp doza se mai schimba si daca nu a fost vorba de cancer cred ca este cam mult zilnic 150 euthyrox Asta doar la sfatul unui alt medic cauta urgent altul eventual fa-ti o programare sau scrie pe tiroida.ro ( raspunsuri la intrebari) ca acolo este un medic. Si eu cand luam 125 zilnic aveam palpitatii si nervozitate insomnii dar mi-a tot schimbat doza pana cand am ajuns acum la 100 zilnic si ma simt bine. Calciu eu acum iau doar cam o saptamana pe luna dar repet la mine nu au fost scoase si paratiroidele care cica is responsabile cu calciu. Iti doresc sanatate si cauta repede un alt endocrinolog si du-te cu analizele de TSH si FT4 eventual calciu.Astept sa-mi zici ce-ai facut si cum te mai simti.

      Ștergere
  3. Da, si eu am ajuns la concluzia ca doar renuntand la mancarea "falsa" pot avea o viata normala. Sunt operata de multi, multi ani, a recidivat, m-am operat din nou... De 19 ani sunt vegetariana, a fost singura solutie de a -mi mentine greutatea dorita (nu suport sa fiu "plinuta") Mananc putin, mai mult fructe si legume, cat mai putin procesate (salate) branza slaba, seminte, cereale. Recomand tuturor sa manance cat mai natural si ma bucur ca in ultimul timp se face aceasta legatura intre mancarea sanatoasa si PUTINA si viata lunga si fara probleme. Eu am descoperit asta singura dupa multe incercari pe mine.

    RăspundeţiȘtergere

Addsite:: Sanatate/Medicina - Boli